Pelan Perlindungan Pendapatan RM1,000,000 @ RM1 Juta


Pelan Perlindungan Pendapatan RM1,000,000 @ RM1 Juta.

Pelan 1 Juta adalah Jaminan Pendapatan sebanyak satu juta. 
Besar sangat ke pelan 1 juta tu? 
Apa yang kita boleh dapat dengan 1 juta tu? Ramai yang nak dapat 1 juta dan berjuta-juta lagi.

Cuba kita buat pemerhatian sikit. RM 1 juta boleh beli apa? Bermacam-macam kehendak yang kita nak, Kalau beli Ferrari boleh dapat sebiji, Kalau beli Camry boleh dapat 7 biji, Kalau beli rumah yang harga RM500K boleh dapat 2 biji. Kalau lifestyle kita RM5,000 sebulan bermakna anda ada 17 tahun sahaja boleh guna duit tu, Kalau anda laburkan mungkin anda akan dapat berganda-ganda.

Berbalik pada pokok persoalan. Kenapa saya kata anda dan keluarga anda perlu pelan 1 Juta?
Katakan anda berpendapatan RM5,000 sebulan. Saya yakin anda akan gunakan untuk menyara keluarga dan memberikan yang terbaik, dari segi makanan, minuman, tempat tinggal, pakaian, kereta dan pendidikan. Saya pasti kita mahukan pendidikan yang terbaik untuk anak kita! Kalau hantar tadika, tadika yang terbaik, hantar sekolah pun nak yang terbaik. Tak cukup di sekolah kita akan hantar tuisyen dan sebagainya.

Saya yakin anda adalah ibubapa yang penyayang dan penuh wawasan, anda mesti ada inginkan anak anda menjadi seorang yang berjaya. Jadi jurutera, arkitek, doktor, peguam dan macam-macam lagi.

Persoalannya apakah yang berlaku sekiranya berlaku kejadian yang tidak diingini? Apakah persediaan kita agar anak-anak kita TERJAMIN pendidikannya? Walaupun tanpa kehadiran kita? Pastinya mereka bangga dengan ibu ayahnya yang amat prihatin akan keluarga.

Bagaimana cara dan kaedah untuk perkara ni menjadi realiti? Baik, saya terangkan secara ringkas, katakanlah Encik A berpendapatan sebanyak RM5,000 sebulan maka setahun pendapatan yang dia usaha dan dapat sebanyak RM60,000 setahun. Oleh itu untuk supaya keluarga Encik A boleh bertahan dan ‘survive’ dengan lifestyle yang sama maka dia perlu sediakan dana RM60,000 setiap tahun. Sekiranya Encik A ada RM 1 Juta, dana ini hanya mampu bertahan selama 17 tahun (RM60,000 x 17 tahun= RM1 juta).

Andaikan duit sebanyak itu Encik A atau pihak waris masukkan ke dalam mana-mana institusi kewangan seperti Tabung Haji dan mendapat dividen sebanyak 6% setahun, maka warisnya akan dapat sebanyak RM60,000 setiap tahun (tanpa perlu bekerja), dibahagikan 12 bulan akan menjadi RM5,000. Tidakkah ia sama dengan pendapatan semasa Encik A?

Menariknya pendapatan RM5,000 setiap bulan ini akan terus dinikmati selama Encik A masih hidup, dan sekiranya meninggal dunia ianya akan diwarisi oleh anak-anak yang ditinggalkan.


Walau berapapun gaji atau pendapatan anda, anda perlu pastikan sekiranya berlaku musibah kematian atau hilang upaya kekal (lumpuh) berlaku ke atas anda, anda masih dapat menikmati pendapatan anda. 


Sesuatu yang menarik dari eTiQa Takaful. Pelan RM1 Juta ini anda boleh miliki dengan sumbangan pelaburan serendah RM10 sehari @ RM300 sebulan. Amat berbaloi. Apa yang pasti ianya bukan Pelan Kemalangan Peribadi/Personal Accident (PA) yang hanya dinikmati sekiranya meninggal atau lumpuh disebabkan kemalangan sahaja. Bukan juga Pelan Kad Perubatan yang hanya menanggung bil perubatan. Pastinya ianya adalah jaminan pendapatan dan harta yang pasti untuk anda serta keluarga.

Bagaimana mengira jumlah keperluan perlindungan pendapatan anda?

Formula: Pendapatan X 12 bulan / anggaran dividen tahunan

Contoh: Pendapatan bulanan = RM2,500, simpanan di Tabung Haji (anggaran dividen 6%)
=RM2,500 X 12 bulan / 6%
=RM500,000.

Jadi RM500,000 X 6% (anggaran dividen)
=RM30,000 setahun@
=RM2,500 sebulan

Sumbangan pelaburan bagi coverage RM500,000 adalah serendah RM150 sebulan
Sumbangan pelaburan bagi coverage RM1,000,000 adalah serendah RM300 sebulan.
Sumbangan pelaburan bagi coverage RM2,000,000 adalah serendah RM600 sebulan, dan seterusnya terpulang kepada anda berapakah jumlah yang anda mahukan...

Lihat contoh quotation yang diberikan dibawah. Mungkin anda ada keperluan dan kehendak untuk melindungi diri / pendapatan sehingga RM 1,000,000

Nama : Encik Prospek
Umur : 30 thn (DOB terakhir)
Kod Kerja : 2 ; Merokok

Sumbangan bulanan : Hanya RM300 sahaja

Perlindungan / Benefit untuk anda :-
  • Khairat Kematian Akibat biasa - RM1,000,000
  • Hilang Upaya Kekal Akibat Biasa - RM1,000,000
  • Khairat Kematian ( Akibat Kemalangan) - RM1,000,000
  • Hilang Upaya Kekal (Akibat Kemalangan) - RM1,000,000
  • Perlindungan sehingga umur 88 tahun.
  • Pulangan  daripada pelaburan setiap tahun.
  • Bonus kesetiaan pada tahun ke 5, 10 dan 15 (3%-6%)
  • Pelaburan flexible (kemudahan penambahan,pengurangan dan pemindahan dana)
  • Pengecualian cukai sehingga RM6,000
  • Dana boleh dihibahkan, tanpa melalui Amanah Raya.
  • UNLIMITED COVER. Anda boleh pilih sebanyak mana pelaburan dan perlindungan yang anda ingini, tanpa had.
Nota: Ilustrasi di atas adalah contoh peserta berumur 30 tahun. Caruman akan meningkat mengikut usia dan faktor risiko.

Syarat kelayakan permohonan:

1.      Warganegara Malaysia
2.      Berusia 14 hari hingga 65 tahun.
3.      Sihat

Layari Produk Elitelink untuk mengetahui produk dengan lebih lanjut.

Setiap orang berbeza keperluan dan cara hidup. Apa yang penting kita menyediakan suatu amaun yang sesuai agar keluarga kita tidak terbeban dengan kehidupan setelah kita tiada. Bagi saya ini juga adalah anjuran agama agar kita menjadi umat yang maju, berilmu dan tidak meminta-minta.


Untuk maklumat lanjut anda boleh Call/SMS/WhatApps saya, Sh. Rodziah di 019-3218372 untuk penerangan lebih lanjut
Powered byEMF Online HTML Form

0 comments: